
Kapitał społeczny Grupy TAURON opiera się na budowaniu wzajemnych relacji zarówno wewnątrz organizacji, jak i względem otoczenia zewnętrznego. Fundamentem budowy tych relacji jest Strategia Grupy TAURON, a główne zasady zostały opisane w Kodeksie Odpowiedzialnego Biznesu Grupy TAURON.
W rozwoju kapitału społecznego ważną rolę odgrywa dialog społeczny, który dotyczy zarówno istniejących aktywów produkcyjnych, jak również jest związany z realizacją nowych inwestycji. Grupa TAURON prowadzi politykę dobrego sąsiada, w ramach której dąży do poprawy warunków życia społeczności lokalnych oraz współpracuje z organami samorządowymi. Angażuje się ponadto w szereg przedsięwzięć na rzecz otoczenia, takich jak działalność charytatywna, edukacyjna, współpraca z ośrodkami akademickimi, wolontariat pracowniczy oraz wsparcie wielu ważnych wydarzeń sportowych i kulturalnych.
Coraz większą rolę w rozwoju kapitału społecznego odgrywa zaangażowanie Grupy w działania związane z ochroną środowiska i klimatu. Odpowiedzią na społeczne wyzwania w tym zakresie są przyjęte do stosowania dokumenty: Polityka Klimatyczna Grupy TAURON oraz Polityka Środowiskowa Grupy TAURON.
Istotnym elementem budującym kapitał społeczny Grupy TAURON w dobie pandemii koronawirusa były działania mające na celu kształtowanie kultury bezpieczeństwa – rozumianej jako nieustanne wpajanie wiedzy, kształtowanie postaw i uczenie się.

Grupa zaangażowała się w szereg akcji edukacyjnych, adresowanych zarówno do pracowników, jak i społeczności lokalnych. W 2020 r. prowadzone były również projekty mające na celu zminimalizowanie społecznych skutków pandemii oraz wspierające walkę z nią.
Kluczowe dane dotyczące kapitału społecznego w Grupie Kapitałowej TAURON za 2020 r.
Eksportuj do ExcelaKluczowe dane |
---|
|
Zarządzanie wynikami z kapitału społecznego jest realizowane w Grupie TAURON przede wszystkim poprzez:
- promocję kultury zgodności (compliance), która w połączeniu z Modelem Kompetencyjnym Grupy TAURON motywuje pracowników do osiągania celów biznesowych zgodnie z prawem, regulacjami wewnętrznymi i wewnątrzkorporacyjnymi oraz etyką,
- kształtowanie środowiska pracy opartego na szacunku, otwartości, rzetelności i sprawiedliwości oraz poszanowaniu prac człowieka poprzez wdrażanie i stosowanie określonych zasad postępowania (w tym m.in. Polityki Różnorodności, Polityki przestrzegania Zasad Etyki oraz przeciwdziałania Mobbingowi i Dyskryminacji oraz Polityki Poszanowania Praw Człowieka),
- rozwój kultury BHP we wszystkich spółkach Grupy TAURON,
- rozwój Systemu Wsparcia Organizacji Zakupowej zwanego Platformą Zakupową Grupy TAURON,
- aktywną współpracę ze związkami zawodowymi,
- działalność Rzecznika Dialogu Społecznego,
- rozwijanie procedur dotyczących ochrony danych osobowych,
- działania dążące do całkowitej transparentności stosowanych praktyk w relacjach z klientami realizowane w ramach PRO Klienckiej Polityki Społecznej,
- podejmowanie inicjatyw mających na celu walkę z rozprzestrzenianiem się pandemii COVID-19.
Osiągnięte rezultaty w ramach zarządzania kapitałem społecznym w Grupie TAURON w latach 2018-2020
Eksportuj do ExcelaOsiągnięte rezultaty | 2020 r. |
2019 r. |
2018 r. |
---|---|---|---|
Liczba spotkań z organizacjami związkowymi w spółkach Grupy | 334 | 329 | 249 |
Odsetek pracowników objętych układami zbiorowymi | 95,6% | 95,7% | 93,9% |
Wskaźnik częstości wypadków przy pracy | 8,3 | 7,8 | 7,7 |
Nowe kategorie kluczowe oraz skonsolidowane, w ramach których przywiązuje się szczególną wagę do finansowej optymalizacji zakupów | W ramach prowadzonej działalności,
stosownie do potrzeb |
W ramach prowadzonej działalności,
stosownie do potrzeb |
W ramach prowadzonej działalności,
stosownie do potrzeb |
Regularne spotkania ze społecznościami lokalnymi w celu przekazania informacji na temat prowadzonej działalności i jej wpływu na mieszkańców | W ramach prowadzonej działalności | W ramach prowadzonej działalności | W ramach prowadzonej działalności |
Liczba inicjatyw lokalnych i prospołecznych, w które włączyła się Fundacja TAURON | 144 | 158 | 147 |
Liczba projektów zrealizowanych w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu | 18 | 11 | 9 |
Liczba przypadków niezgodności oraz reklamacji produktów i usług Grupy Kapitałowej TAURON z zakresu informowania | 0 | 0 | – |
Liczba inicjatyw związanych z przeciwdziałaniem chorobie COVID-19 zrealizowanych dla pracowników i społeczności | 11 | nd. | nd. |